Da det viste sig, at mit fly var forsinket, og jeg derfor ikke vidste, hvornår jeg kunne komme af sted, så føltes tiden urimelig lang. Der er ikke meget andet at lave i en lufthavn end at sidde, vente, gå lidt rundt og starte forfra. Ikke lige det jeg havde forestillet mig at bruge tiden på, må jeg indrømme, da jeg hellere ville ombord på flyet og komme af sted. Med en lang flyvetur foran mig var det bare endnu mere frustrerende.
Jeg ville gerne have en erstatning
Der burde være regler om, at man kunne få en erstatning, når ens fly er forsinket. Det fortalte jeg i hvert fald mig selv, mens jeg var tiltagende irriteret over min situation. En søgning på nettet viste, at det kunne jeg faktisk godt få. Der er lidt retfærdighed i verden, og nu havde jeg lidt at bruge ventetiden på.
Jeg læste lidt om det, men jeg fandt hurtigt ud af, at det var et mere kompliceret område, end jeg lige troede. Her var jeg ellers lige blevet så glad for de muligheder, jeg havde, men jeg følte, jeg var tilbage til starten.
Til gengæld opdagede jeg, at der er flere firmaer, der tager kampen for en. I stedet for at gøre det selv, så syntes jeg, at det var penge godt givet ud. Især da det ikke var specielt dyrt at få professionel hjælp.
Jeg søgte, og jeg fik min erstatning
Jeg fandt det firma, som, jeg foretrak, skulle sikre mig min erstatning ved flyforsinkelse. Med lave priser og gode anmeldelser var jeg ikke i tvivl om, at de ville kunne klare ærterne for mig. At de gjorde det så hurtigt, det var til gengæld meget overraskende, men bestemt på en positiv måde.
Der gik ikke længe, før jeg hørte fra dem, og selve erstatningen kom på rekordtid.
Published by